Türk Hava Yolları Yine Türkiye’nin En Değerli Markası Oldu
Brand Finance tarafından hazırlanan 2025 raporuna göre Türk Hava Yolları, 2,26 milyar dolarlık değeriyle Türkiye’nin en değerli markası oldu. Arçelik ve İş Bankası ise ilk üçte yer aldı. Togg ise 179 milyon dolarlık değeriyle 20. sırada bulunuyor.
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125 çalışmasını 2025 yılı için tamamladı. 2007’den bu yana devam eden liste, sermaye piyasasındaki markaların artışıyla 100’den 125 markaya genişletildi.
Türk Hava Yolları, 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle listenin başında yer alırken, Arçelik 1 milyar 645 milyon dolarlık değeriyle ikinci sırada yer aldı. İş Bankası ise bir önceki yıla göre bir basamak yükselerek 1 milyar 240 milyon dolarla üçüncü sıraya yerleşti.
Geçen yıl üçüncü sırada bulunan Vestel ise bir basamak gerileyerek, 928 milyon dolarla dördüncü sıraya düştü. Diğer sıralamalara göre Ford Otosan 905 milyon dolarla 5’inci, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla 6’ncı, LC Waikiki 828 milyon dolarla 7’nci, Garanti BBVA 721 milyon dolarla 8’inci, Yeni Rakı 590 milyon dolarla 9’uncu, Vakıfbank 386 milyon dolarla 10’uncu sırayı aldı.
Geçtiğimiz yıl 20’nci sıradan listede yer alan Türkiye’nin ilk elektrikli otomobil markası Togg, 179 milyon dolarlık değeriyle bu yıl da aynı sırayı korudu.
Listeye bu yıl 24 yeni marka dahil edildi. Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, Çelik Motor, Doğan Trend, Efor Çay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazılım, VDF Filo ve Yiğit Akü ise listede yer alan diğer markalardır. (AA)