Bakanlıktan yapılan açıklamaya nazaran, “Her çocuğu fark etmek” temasıyla yapılan eğitimlere, Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden tüm okul öncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri katıldı.
Öğrencilerin öğrenme ve gelişim süreçlerinin bütüncül bir anlayışla izlemesinin amaçlandığı proje kapsamında, yaklaşık 190 bin öğretmene eğitim verildi.
Projeyle, öğretmenlerin sistematik müşahede yapabilme, bilgi toplama sistemlerini kullanabilme, müşahede verisi kaydedebilme, kaydedilen datayı tahlil edebilme ve sentezleyebilme yaklaşımları destekleniyor.
Tüm okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin bu eğitimlerden faydalanabilmesi için eğitim süreci devam ediyor.
– “Önemli bir sorumluluk”
Konuya ait değerlendirmede bulunan Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, yaşanan çağda, öğretmenlerden, öğrencilerin öğrenme ve gelişim süreçlerini bütüncül bir anlayışla izlemesi ve değerlendirmesinin beklendiğini belirtti.
Bu bütüncül anlayışta, süreç ve sonuç odaklı kıymetlendirme yaklaşımlarının, bütünleşik ahenkle faal bir halde kullanılmasının kaçınılmaz olduğuna işaret eden Özer, her çocuğu fark etmek için, öğretmenlerin eğitsel kıymetlendirme ve karar alma süreçlerine, çocuğun ve ebeveynlerinin de dahil edilmesinin kıymetli olduğunu vurguladı.
Özer, şunları kaydetti:
“Günümüzde çocuklarımızın ilerlemelerini, ferdî ilgi ve muhtaçlıklarını, gelişim ve öğrenme alanlarını tesirli bir biçimde gözlemlemek ve pahalandırmak kıymetli sorumluluklarımız ortasındadır. Bu sorumluluğun eğitsel süreçlere sağlayacağı ivme elbet çocuklarımızı farklı disiplinlerde ve gelişim alanlarında nitelikli bir halde değerlendirmemizi ve en nihayetinde bu değerlendirmeden yola çıkarak karar alma süreçlerimizi etkileyecektir.”